A CRM rendszer olyan keretrendszert szolgáltat, aminek előnyei önmagukban is kiválóan használhatóak, de ezek a funkciók könnyedén ki is egészíthetőek egyedi komponensekkel.
Összességében feladata az értékesítési, valamint az ügyfélszolgálati folyamatok támogatása, valamint ezeken a területeken a hatékonyság növelése.
A rendszer az értékesítők munkáját teljes folyamaton keresztül támogatja:
ajánlat => rendelés => szállítás => számlázás
A bizonylatok adatait elég egyszer bevinni a rendszerbe, ebből pedig a továbbiak logikailag származtathatóak.
Mindemellett a rendszer lehetővé teszi az alábbiakat:
- Gyártásból érkező előrejelzések kezelését.
- Potenciális értékesítési lehetőségek kezelését.
- Ajánlatkészítés támogatását.
- Ajánlati árazást, többszintű kedvezmény rendszer kezelésének biztosítását.
A többszintű kedvezmény-kezelés megnyilvánul a mennyiségi-, értékhatárhoz köthető-, időszaki kedvezményeken keresztül, valamint az egyedi árakat is tartalmazza.
A szolgáltatás célja az ügyfélkapcsolatok támogatása, ezen keresztül a kapcsolatfelvételek folyamatszemléletű dokumentálása (pl. ticketing). Ezzel együtt az adott kapcsolatfelvétel visszakereshető, valamint szempontokat adhatunk meg hozzá előre beépített riportok segítségével.
A jegyeknek lehet külön ügytípusa, osztálya, felelőse, határideje, valamint prioritása. Ha az adott kapcsolatfelvétel több osztályhoz tartozik, lehetőségünk van feladatokra bontani a folyamatot, ezáltal a vonatkozó osztályok párhuzamosan is dolgozhatnak rajta.
Panaszkezelésben egyaránt segít a rendszer, hiszen a jelzett problémák rögzítését, valamint azok elemzését egyaránt megvalósítja.
A szolgáltatás lehetővé teszi az egységes törzsadat állomány kialakítását. Az ügyfél törzsadatoknak a következőket kell tartalmaznia:
- egyedi azonosító
- ügyfél neve
- kapcsolattartók
- címek (szállítási és számlázási egyaránt)
- egyedi ügyfél jellemzők rögzítésének lehetősége